Umowa ubezpieczenia pośrednika nieruchomości

Od niedawna pośrednik nieruchomości jest obowiązany posiadać ubezpieczenie. Polisa ubezpieczeniowa, jej kopia, aktualna na dzień zawarcia umowy pośrednictwa, powinna być załączona do danej umowy.
Pośrednik w obrocie nieruchomościami powinien niezwłocznie poinformować stronę umowy pośrednictwa o wszelkich zmianach danych zawartych w polisie ubezpieczeniowej, a także o zawarciu nowej umowy ubezpieczenia. Powinien kopię przekazać stronie umowy pośrednictwa.
Co taka polisa ubezpieczeniowa powinna zawierać ? Taki dokument zawiera następujące informacje:
– strony ubezpieczenia – nazwę zakładu ubezpieczeń, imię i nazwisko, adres albo nazwę firmy i siedzibę ubezpieczonego
– rodzaj ubezpieczenia;
-przedmiot umowy ubezpieczeni;
– wskazanie serii i numer dokumentu ubezpieczenia;
– okres, na jaki umowa ubezpieczenia została zawarta;
– sumę gwarancyjną ubezpieczenia lub sumę ubezpieczenia;
– wysokość składki ubezpieczeniowej.
Jeśli pośrednik nie dopełni ustawowego obowiązku, są tego poważne konsekwencje. Jeśli na wezwanie przez klienta, pośrednik nie dostarczy klientowi aktualnej polisy, ustawa pozwala bezkarnie rozwiązać umowę.